Great Place To Work

Wij denken dat als je je werk leuk én leerzaam vindt, je veel meer uit je carrière kunt halen. We hebben het gevoel dat we er veel goed gaat op dit moment, maar goed is voor ons niet goed genoeg. We willen Goud!

Medewerkersonderzoek om Topwerkgever te worden!

Solid Professionals wil graag een topwerkgever zijn! Daarom hebben we besloten om mee te doen aan het medewerkersonderzoek van Great Place to Work®. Ons doel met deelname aan het driejarig traject van Great Place To Work is erachter te komen wat onze medewerkers nou echt vinden van ons als organisatie. Dit onderzoek wordt in januari 2018 uitgevoerd onder alle medewerkers van Solid Professionals. De thema’s vertrouwen, trots en plezier staan centraal.

Solid Professionals is gebouwd op de kernwaarden Vertrouwen, Transparant, Daadkracht én Betrokkenheid. We stellen ons zelf ten doel een Partner te zijn voor onze medewerkers, klanten, leveranciers en de maatschappij. Dat doen we door het verbinden van mensen en het delen van kennis.

Dromen en doen

We vinden het vieren van successen belangrijk, genieten intens van de reis die we met elkaar maken en houden van dromen! Maar naast dat dromen, zijn we ook van het doen. Gewoon doen. Geen moeilijke, onbegrijpelijke of hoogdravende concepten, maar iedere dag streven naar het beter doen dan de dag ervoor. Dit heeft ons, sinds de start in 2007 gebracht van een “tweemansbedrijf”, naar een professionele organisatie, met een goede naam in de arbeidsmarkt én bij klanten. En we denken dat we dit nog beter kunnen doen.

Om richting en focus te hebben en te behouden, hebben we voor 2020 drie doelstellingen geformuleerd:

  • We willen een Topwerkgever worden, we willen dat professionals graag bij ons willen werken én blijven werken!
  • We willen dat onze klanten ons zien als Preferred Partner, dat ze graag met ons samenwerken, om wie we zijn én om wat we kunnen.
  • Bovenstaande moet leiden tot een groei in onze omzet van 2020.

Persoonlijke ontwikkeling en betrokkenheid

Voor het realiseren van het Topwerkgeverschap zijn we twee jaar geleden begonnen met tal van initiatieven, langs de lijnen van Persoonlijke Ontwikkeling én Betrokkenheid. We hebben gemerkt dat we een intrinsieke motivatie hebben om medewerkers te stimuleren en faciliteren in hun ontwikkeling én dat betrokkenheid bij elkaar en onze omgeving ons in de genen zit.

Dit heeft geleid tot tal van initiatieven die we in 2016 en 2017 hebben geïmplementeerd, een paar voorbeelden:

Persoonlijke Ontwikkeling

  • Veel aandacht voor continue feedback (via een online tool Impraise)
  • Verbeteren van het begrip voor elkaar én onderlinge samenwerking door MBTI
  • Intensieve trainingen “Persoonlijk Leiderschap”
  • Een uitgebreid inhouse opleidingsprogramma, aangevuld met externe opleidingsmogelijkheden
  • Talentmanagement

Betrokkenheid

  • Verschillende sociale activiteiten met als doel de onderlinge verbinding te verbeteren
  • Individuele aandacht waar nodig, in goede én slechte tijden
  • Uitgebreide viering van ons jubileumjaar in 2017 met als hoogtepunt het Solid-weekend naar Marrakech

We doen dus al best veel en best veel dingen goed, zou je kunnen zeggen!
Maar, goed is nog niet goed genoeg.  Ons jaarthema voor 2018 is van Goed naar Goud én dat sluit mooi aan bij onze ambitie om het iedere dag een stukje beter te doen. Beter dan onze buurman, beter dan gisteren.

Daarom gaan we met veel enthousiasme het Great Place to Work traject in. Enthousiast om het nog beter te doen, enthousiast er veel van te leren, en vooral enthousiast over de reis die nog voor ons ligt.

Wat is het Great Place To Work – onderzoek precies?

Great Place to Work is de internationale partner voor organisaties in het traject van onderzoek, ontwikkeling en erkenning van goed werkgeverschap. Haar missie is om bij te dragen aan een betere wereld door vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties te vergroten. Lees meer over Great Place To Work.
Medewerkersonderzoek Solid Professionals door Great Place To Work