Verbinding zorgt voor maximaal succes

31-10-16 / Olivier Moree

Binnenkort start ons sales team met een training Consultative Selling. Waarom? Om met elkaar te bespreken hoe je de behoefte van je klant tijdens een sales gesprek kunt achterhalen. Want hoe beter je de behoefte kent, hoe beter je in staat bent een opdrachtgever van dienst te zijn. Op die manier kan de training ook leiden tot maximaal commercieel resultaat. Bij maximaal business doen, denk ik aan je sales verhaal goed op orde hebben, onderscheidend zijn ten opzichte van je concullega’s en uiteindelijk de beste kandidaten voor de juiste plek vinden. Maar is dit het dan? Maximale business en maximaal succes bij Solid Professionals; hoe doen we dat nou eigenlijk? 

Natuurlijk werken we met standaard kpi’s, businessmodellen, sales technieken en trainingen om als organisatie maximaal succes te behalen. Maar op de maandelijkse 3e donderdag meeting in oktober, waarbij bijna alle collega’s aanwezig waren, zag ik onze belangrijkste USP en succesfactor; de unieke mix van mensen die bij Solid Professionals werkt en die zich sterk met elkaar en de organisatie verbonden voelt. Van quant tot hotello, van student tot Hoofd Modelrisico of recruiter. Zeer bijzonder deze diversiteit aan ervaring, kennis en leeftijd die zo makkelijk met elkaar samengaat. Ik heb dit in de afgelopen 10 jaar bij geen enkele andere werkgever gezien. 

Tijdens de meeting luisteren we naar een business update, de commerciële resultaten en de plannen van volgend jaar met betrekking tot ons 10-jarig jubileum. Maar daarnaast denken we ook in groepjes na over wat Solid Professionals betekent als ‘Secure Base organisatie’. Reacties die hier vlot op volgen zijn kreten als: warm bad, waardering voor elkaar, verbinding en jezelf kunnen zijn. Na de meeting staan we met z’n allen te borrelen en niemand die direct de behoefte heeft om naar huis te gaan. Het woord dat mij bij is gebleven is ‘verbinding’. 

Bij ons wordt sales niet alleen gedaan door accountmanagers, maar door heel Solid Professionals; maximaal succes wordt namelijk bepaald door ons allemaal. Bij de klant achterhaalt Sales de behoefte en speelt hier volgens alle technieken ‘handig’ op in. Maar vooral de energie, overtuiging en verbinding die we met collega’s onder elkaar hebben, bepalen voor ons allemaal het maximale succes!

Olivier Moree Salesmanager Finance & RiskOlivier Moree
Salesmanager Finance & Risk

 

Deel:

Terug naar blogs